• OMX Baltic−0,12%260,63
  • OMX Riga−0,57%880,96
  • OMX Tallinn−0,19%1 681,27
  • OMX Vilnius0,15%1 006,11
  • S&P 500−0,19%5 722,26
  • DOW 30−0,7%41 914,75
  • Nasdaq 0,04%18 082,21
  • FTSE 100−0,17%8 268,7
  • Nikkei 225−0,19%37 870,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%102,93
  • OMX Baltic−0,12%260,63
  • OMX Riga−0,57%880,96
  • OMX Tallinn−0,19%1 681,27
  • OMX Vilnius0,15%1 006,11
  • S&P 500−0,19%5 722,26
  • DOW 30−0,7%41 914,75
  • Nasdaq 0,04%18 082,21
  • FTSE 100−0,17%8 268,7
  • Nikkei 225−0,19%37 870,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%102,93
  • 18.03.15, 10:20
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Asmann ei tunne p-tähega numbrit

UFOd said kätte hiinlase, sakslase ja venelase. “Kes nimetab sellise arvu, mida me ei tea, selle laseme vabaks! Teised teeme hakklihaks.”
Vilja Kiisler
  • Vilja Kiisler Foto: Andras Kralla
Hiinlane nimetab miljoni. – “Teame, hakklihamasinasse!” Sakslane pakub triljonit. – “Teame, hakklihamasinasse!” – Venelane pakub: “Po…i!” – “Seda me ei tea. Laseme sind lahti, aga ütle, kui palju see on?” – “Lähme raudteele. Näete neid liipreid? Nad on kinnitatud selliste raudpoltidega. Neid on triljon, iga päev varastatakse miljon, aga mul on sellest po….i!”
Ahti Asmann, Eesti Raudtee praegune juht, peaks miljoni ja triljoniga sina peal olema, sest tegemist on endise pankuriga, kes jagab suurte arvude seadusi une pealt. Ilmselt ei tunne ta aga kuigi hästi seda anekdoodist pärit p-tähega arvu, mida venelane nimetab. See on nii suur, et isegi ekspankuril jookseb juhe kokku. Seda ilmselt põhjusel, et see p… ei ole mitte ainult arv, vaid ka suhtumine, mida nõukogude ajal võeti kokku sõnadega „Seal kus lõpeb mõistus, algab raudtee“.
Miks jagunemiseelse raudtee endine juht Kaido Simmermann raudteevõrku majandava Eesti Raudtee juhiks ei sobinud ja minema peletati, selle kohta avalikkusel ülearu palju informatsiooni pole. Kui EVR Cargo Eesti Raudteest lahku löödi, siis konkursil ta osales, aga valituks ei osutunud. Riigiasutuste juhtide valimine pole ülearu läbipaistev olnud hiljemgi, nagu viimati Eesti Energia uue juhi määramise aegu kogesime. EE endisele juhile Sandor Liivele justkui mingeid etteheiteid polnud, asjaomased kõneisikud paitasid tal tagantjärele muudkui pead, aga lõid kirve selga ometi ja andsid kinga ikkagi. Kas Simmermanni puhusid minema samuti poliitilised tõmbetuuled, nagu on kahtlustatud Liive puhul, pole teada.
Asmann tuli pangandusest, tema eelmine töö oli juhtida SEBd Ukrainas. Pangandus kuulub erinevalt raudteest erasektorisse, ja küllap arvati, et erasektorile omane mõtlemine kaotab riigifirmas selle po…i-mentaliteedi, mis raudteega nõukaajast peale visalt kaasas käis. Asmann asuski kohemaid rehkendama ja tegi üsna pea ka avalikkusele selgeks, et nõnda nagu tasuta lõunaid pole olemas erasektoris, pole neid ka riigisektoris. Ta teadvustas riigi ees seisvad valikud, näidates, mida riigi eraldatud raha eest saab ja mida mitte, nõudes riigi kui omaniku otsust.
Saatuslikuks võib Asmannile aga saada just selle p-tähega numbri mittetundmine. Seni on teadmata, kas see 10 miljoni eest rööpaid on ka päriselt pihta pandud või on nad kuskil ikka alles ja lihtsalt arvele võtmata. Ent kui neid üles ei leita, lendab juhi pea, mitte selle oma, kes rööpad ära kaotas. Selguse saamiseni vaadake ikka ette, ega rongiga sõites järsku tee püsti ees ei ole.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.09.24, 14:27
Regiooni suurim jätkusuutlikkuse festival Impact Day toob kohale tõelised tipptegijad
10.-12. oktoobrini leiab Tallinnas asuvas Põhjala tehases juba kolmandat korda aset jätkusuutlikkuse festival Impact Day, mis toob erinevatest maailma paikadest kohale oma valdkonna tõelised tipud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele